Nu er det weekend. Det er tidspunktet hvor det sker. Det magiske øjeblik. Fredag kl. 16:15. Mange er allerede gået hjem for en time eller to siden, så jeg kan rigtig være ekstra stolt af hvor koncentreret jeg har arbejdet de sidste to timer. Jeg har virkelig fortjent at holde weekend nu!

Der var ganske vist meget jeg ikke nåede i denne uge. Måske skulle man liiige prøve at nå lidt mere … Bare en enkelt af tingene. Måske kunne jeg endda nå to ting mere på TODO-listen. Så har jeg virkelig gjort det godt. Det er jo også dybt spændende og meningsgivende, det jeg skal have lavet, så det er i grunden ikke spor synd for mig at arbejde lidt mere selv om det er fredag aften. Jeg kommer sikkert til at sidde og hygge mig med det. Jeg kan lave en kop te og sætte mig ind i sofaen med det.

Men solen skinner. Det er en rigtig oktoberdag med fut i den store ventilator. Jeg vil ud.

Var det ikke også det Aristoteles sagde: Det gode befinder sig i midten? Midt mellem for meget og for lidt. Hvor er det vidunderligt at have et arbejde som føles meningsfuldt. Og hvor er det skønt alligevel at kunne lade det ligge – at kunne lukke butikken og holde fyraften og weekend.

For meget af det gode er nemlig ikke så godt.

Rigtig god weekend!