Blog Image

Samtaletorvet

Velkommen i samtalefilosoffens

································ virtuelle samtalerum! Forestil dig at du står på torvet i det gamle ······················· Athen - eller måske bare på Store Torv i Århus ... Her møder du ·································· andre der ligesom du har gjort sig nogle tanker om livet og ········································· har lyst til at være flere om at tage livtag med de store ······················· spørgsmål. De spørger nysgerrigt: Hvad tænker du på?

Kærlighed

Livets mening m.v. Posted on 2011-09-05 15:54:58

Jeg er tester, men vil alligevel benytte mig af lejligheden til lidt mere.

Når jeg bliver spurgt om, hvad jeg tror på er mit svar altid “Kærligheden og tolerancen”. Med kærligheden i fokus kan vi dybest set nå alt – ikke kun I vore tætte relationer, men i hele verden. Ved at tilgå livet med undren og oprigtig interesse for at finde resourcerne i enhver udfordring, fremfor konstant vurdering, og fejlsøgning, når vi fantastisk meget længere.
Tolerencen er god fætter at have med i mange forhold.smiley

Med ovenstående som omdrejningspunkt, mener jeg bestemt , at vi vil blive mere konstruktive og nå meget mere.

Knus

Hanne



Test – med en lille bonus

Opslagstavlen Posted on 2011-09-05 14:32:39

Hej alle

Jeg er ved at teste forummet – og vil benytte lejligheden til at forære jer kapitel 6 af min E-bog om motivation.

Du finder det her

http://www.lundsteen.biz/motivation-kap-6-fra-ebogen/

Jeg glæder mig til at følge med herinde 🙂



Radioudsendelser om filosofisk praksis

Opslagstavlen Posted on 2011-09-05 12:45:06

I marts blev jeg interviewet til “Den Anden Radio” (D2R) om et særligt fokusområde i mit virke som filosofisk praktiker. Udsendelsen stiller skarpt på hvordan man kan blive klogere på sin egen tænkning ved at arbejde med sine metaforer. Udsendelsen kom online den 13. marts og er fortsat at finde i D2R’s arkiv.

Hør også interviewet fra sidste år i DR’s filosofiprogram Eksistens. I dette interview fortæller jeg mere bredt om hvad det vil sige at gå til filosof, og der er også en gæst med i programmet – og en smagsprøve på hvordan en samtale kan begynde.